Zarządzanie projektami w internecie
Kategorie: Wszystkie | Krótko | Książki | Marketing
RSS
niedziela, 16 grudnia 2007
Tipping point
Kurde gdy tak sobie czytam swoje wypociny sprzed roku myślę, że to była ładna ściema. Zapewne teraz nic ciekawego nie napisze, ale coż chyba teraz piszę to wyłącznie dla siebie. Sory czytelniku.

Tipping point. Książka trochę akademicka. Z 2000. Gdzie ja jestem? 7 lat do tyłu.
Koleś pokazuje w książce jak małe elementy mogą mieć znaczenie w osiągnięciu sukcesu lub nie.
Chcesz zwalczyć przestępczość w Nowym Yorku? Zacznij od prostego zwalczania graffiti.
Magiczna liczba. 150. Tylu ewangelistów potrzeba, aby o Twoim projekcie dowiedzieli się inni.
Skoncetruj się na liderach opinii.
Testuj. Oceniaj. Ulica sezamow chyba była najbardziej zaanalizowanym show w dziejach telewizji. Dlatego taki sukces odniosła. Albo tylko mi się tak wydaje.
Murzynska dzielnica. Kobieta postanawia uświadamiać kobiety o zagrożeniach związanych z brakiem badania się i możliwości raka piersi.
Chodzi po kościołach i udaje jej się zatrzymać 20 % tylko osób. Do tego juz trochę wiedzą na ten temat.
Postanawia zmienić podejście. Gdzie kobiety się nie spieszą? Spedzają 2 -8 godzin. Salony piękności. Salony fryzjerskie.
Fryzjerki stają się ewangelistkami jej idei. Szybki rozrost.

Ok. Tylko jak to wykorzystać.
piątek, 15 września 2006
Jak znaleźć dobrego grafika?


Jeśli chcesz współpracować z grafikiem na zasadach zlecania mu projektów, znam trzy drogi znalezienia dobrego wykonawcy:

1. Serwisy internetowe, na których graficy umieszczają swoje portfolio i oferty np. www.artserwis.pl

2. Zamieszczenie ogłoszenia o pracy/zleceniu w internecie np. www.jobber.pl, fora internetowe szkół artystycznych.

3. Skorzystanie z doświadczenia znajomych. Polecenie jest wciąż jedną z bardziej skutecznych metod.

Zanim wybierzesz konkretną osobę, warto wiedzieć:

1. Portfolio jakie przedstawiają artyści są wybranymi ich projektami. Zrozumiałe jest, że są to projekty najlepsze. Projekt dla Ciebie, nie musi być wcale tak dobry.

2. Zwróć uwagę czy w projektach są wyraźne schematy. Jeśli tak, jest duże prawdopodobieństwo, że zauważone schematy pojawią się również w Twoim projekcie.

3. Nie ma większego znaczenia wykształcenie grafika. Dużo bardziej liczy się jego talent i doświadczenie.

4. Wystrzegaj się grafików, którzy nie dotrzymują terminów.

5. Wysyłając zapytanie, przedstaw możliwe dokładnie projekt jaki masz do zrealizowania, zapytaj o cenę i czas realizacji.

Na podstawie otrzymanych ofert dokonaj wyboru. Kierując się swoim gustem, intuicją oraz Twoimi możliwościami finansowymi.

Na koniec, podpisz umowę o dzieło z wybranym zleceniobiorcą, unikniesz wówczas wielu nieporozumień.

23:07, wiktorsarota , Marketing
Link Komentarze (9) »
jak budować lepszy blog
5 cennych uwag -jak budować lepszy blog- na pronetadvertising.com (ang.)

1.Zawartość
2.Użyteczność
3.Widoczność
4.Unikalność
5.Czytelnicy


20:26, wiktorsarota , Krótko
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 11 września 2006
Krótko

Wywiad o blogach z Grzegorzem Mazurkiem(publicysta miesięcznika Marketing w Praktyce) w Marketingu przy Kawie.
14:23, wiktorsarota , Krótko
Link Dodaj komentarz »
środa, 06 września 2006
Radio 2.0

Obserwuje, że coraz mniej słucham tradycyjnego radia. Mam z nim styczność tylko i wyłącznie w samochodzie. Dawniej słuchałem Trójki. Dzisiaj w podróży do pracy towarzyszy mi TOK FM. W domu przestawiłem się na słuchanie radia internetowego. Bez reklam, sformatowanego pode mnie. Słucham za pomocą iTunes radia Absolutely Smooth Jazz.

Dzisiaj wiele szumu jest o wyrażenie Web 2.0. Internet, blogi, serwisy społecznościowe stają się realnym zagrożeniem dla rynku prasy. Na podstawie tych dwóch faktów:  mojej rezygnacji  ze słuchania radia tradycyjnego i obecnych kłopotów prasy wydaje mi się, że w ciągu 2 lat podobne problemy będzie mieć radio. Dzisiaj przedstawiciele tego rynku nie martwią się raczej tym problemem. Co zrobią jednak stacje, gdy nastanie era Radio 2.0. Czy zatrzymają słuchaczy?

Co stanie się z rynkiem reklamy ?
Jeśli radia będziemy słuchać za pomocą Internetu (z całego świata) być może miejsce na reklamę będzie tylko dla globalnych marek. Być może reklamy będą tak sformatowane, że będą kierowane jako lokalne na podstawie miejsca odbiorcy?


19:38, wiktorsarota , Marketing
Link Komentarze (4) »
czwartek, 31 sierpnia 2006
Jak przygotować się i przeprowadzić spotkanie biznesowe:

1. Przygotuj co najmniej dwa możliwe projekty do wybrania dla Klienta.

2. Bądź gotowy do spotkania dzień wcześniej niż ono się odbędzie – nigdy tak wiele błędów się nie popełnia jak przygotowywanie na ostatnią chwilę.

3. Prezentacja powinna spełniać regułę Guy’a Kawasaki 10/20/30 tj. 10 slajdów przez 20 minut, czcionką o rozmiarze 30.

4. Przygotuj o jedną więcej wersję tekstową dla uczestników spotkania- tak na wszelki wypadek, gdyby pojawił się nieoczekiwany gość.

5. Zaplanuj spotkanie punkt po punkcie i przedstaw je uczestnikom. Przedstaw jego cel. Na koniec spisz rezultaty i podjęte decyzje.

6. Wybierz odpowiednie do liczby osób miejsce spotkania.( duże, najlepiej z dostępem do tablicy)

7. Na spotkanie zabierz osobę, która nie będzie brała udziału w dyskusji ,ale znając naszą prezentacje będzie moderować spotkanie i pilnować ,aby spotkanie nie schodziło na inne tematy.

11:07, wiktorsarota
Link Komentarze (1) »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 6